2023年10月から導入が開始されたインボイス制度に関連してご案内申し上げます。
現在、弊ホテルでは、海外サイト(Booking.com、agoda、Expediaなど)を通じて事前に決済されるご予約について、日本国内の適格請求書・領収書(インボイス)制度への対応が難しい状況となっております。そのため、領収書の発行に関しましては誠に申し訳ございませんがお受けできかねる旨、ご了承くださいませ。
同様の理由から、他の旅行サイトを通じて行われる事前決済のご予約に関しても、領収書の発行ができかねますことをご理解いただきたく存じます。
何かご不明点やご質問がございましたら、どうぞお気軽にお知らせください。何卒、ご理解賜りますようお願い申し上げます。
関連情報URL(国税庁ホームページQ&A “予約サイトで事前決済した宿泊予約者に対する適格簡易請求書の交付”):https://www.nta.go.jp/taxes/shiraberu/zeimokubetsu/shohi/keigenzeiritsu/pdf/qa/49-3.pdf
We would like to inform you regarding the invoice system introduced since October 2023.
Currently, it is considered difficult to comply with the qualified invoice and receipt system in Japan for reservations prepaid through overseas travel agency websites (such as Booking.com, Agoda, Expedia, etc.).
Therefore, we are unable to issue qualified invoices and/or receipts for such bookings.
For the same reason, kindly note that we are also unable to issue receipts for pre-aid bookings made through other travel websites.
Should you have any queries or require further clarification, please do not hesitate to contact us. We kindly ask for your understanding in this matter.
Related Information URL of National Tax Agency website Q&A (“Issuance of eligible simplified invoices to guests who have prepaid their accommodation via a booking website”):https://www.nta.go.jp/taxes/shiraberu/zeimokubetsu/shohi/keigenzeiritsu/pdf/qa/49-3.pdf

